Sep 2, 2011

4 PetaK AiDILFITRI


Ikuti temu ramah pendek ini dengan pelukis kita: Azizul Shaharudin atau nama penanya zizularts.
 S= soalan, A= Azizul
S: Assalamualaikum, saudara. Tahniah atas penerbitan komik ke-26 di blog Nur E-Man.Dan Selamat Hari Raya Aidilifitri juga.
A: Waalaikumsalam, dan Selamat Hari Raya kembali.
S: Tanpa perlu memanjangkan ucapan berbasa basi lagi, saya terus menanya soalan sahaja. Adakah komik ini komik terakhir daripada saudara zizularts?
A: Ya, benar. Tanyalah lagi kalau tak malu.
S: Memang tak malu pun. Soalan seterusnya, jika ini komik terkahir, kenapa nada komik ini seperti pesimis bahkan dalam suasana menyambut lebaran?
A: Semasa berpantang dalam Ramadan, di mana-mana sahaja ada tazkirah tentang Ramadan, takwa dan keimanan. Apabila tiba bulan Syawal, semua itu dilupakan. Maka saya menimbulkan sedikit tone pesimis dan menimbulkan persoalan tentang hari kemenangan. Agar kita beringat juga. Tentang pengumuman ini komik terakhir saya, ianya khusus pada blog surau Nur E-Man. Namun pada masa akan datang, manalah tahu saya akan menyambung balik kerja saya di sini.
S: Jadi saudara masih akan terus berkarya tapi tidak menerbitkannya di sini lagi?
A: Benar, karya saya akan tetap juga disiarkan di blog putra-alkahfi. Dan saya juga sedang beralih ke fasa pasaran kerja juga. Lagi pun saya percaya, ada orang yang boleh menggantikan saya dalam ruangan komik ini. Pelukis yang bakal muncul pastinya lebih berbakat.Percayalah...
S: Baiklah, jika begitu kami mengharapkan yang terbaik buat saudara dan semoga saudara terus maju dalam lukisan dan cerita komik. Idea saudara sentiasa menarik perhatian kami.
A; Terima kasih, dan saya juga mendoakan blog surau terus maju dan berkembang dengan kemunculan ahli kelab yang lebih hebat daripada zaman saya dan saudara Ilham.Terima kasih kerana memberi ruang saya berkarya selama ini.

1 comment:

  1. terima kasih krna memberi sumbgn berbntuk komik yg sgt mnrik dn pnuh dgn nsht slma ini..wlpun sedih dgr kbr brta ini tpi nk buat mcm mnakan..kalau ad masa lgi jgn segan silu utk pblish komik anda lgi yer..kmi akn sntisa ternnti-nnti keluarn komik yg akn dtg..
    ~hope success n trus berkarya dlm bntuk komik nasiht ini~
    ~kami prcya anda bleh prgi jauh dgn bkat besr yg ad pada Azizul ini~

    ReplyDelete