Aug 11, 2010

WOLVE...WOLVERINE.....

Wolverine adalah watak fiksyen dalam siri X-Men.Lahir dengan nama James Howlett, kemudian dikenali sebagai Logan.Akhir sekali dikenali dengan nama manjanya: Wolverine.
Meski pun fiksyen, wolverine sememangnya wujud. Tapi bukan watak manusia anti-hero yang itu, tapi haiwan mempunyai saiz sebesar anjing berbadan sederhana. Rupa fizikal wolverine (Gulo gulo) ada kat gambar bawah ni.

Badan berbulu tebal, berotot tegap, dan muka bulat, wolverine lebih serupa kepada beruang bersaiz kecil. Panjang badannya sehingga 87 cm, dengan berat sehingga 25 kg. Dan ya, dia ni karnivor, yang berhabitat di bahagian utara: Artik, Kanada dan Alaska. 
Wolverine yang ini sama macam Wolverine ciptaan komik Marvel itu; bengis dan ganas. Infact, sangat ganas dan sangat kuat hingga boleh tumpaskan mangsanya yang melebihi saiz badan wolverine sendiri. Dan percaya kah anda jika keganasan wolverine juga boleh menewaskan beruang hitam dan beruang grizzly yang bersaiz gedabak tu? Gila ganas haiwan ni.
Sama ada besar atau kecil, sikap adalah penyumbang besar kepada kejayaan. Jadilah agresif dalam memburu kecemerlangan. jadi macam wolverine, halangan sebesar beruang pun dia takkan takut.


No comments:

Post a Comment